Filmer

Hemma hos mig har vi seriöst för mycket filmer! Fast vi kollar ofta på film, så det är inte så konstigt hahah! Jag gillar nästan alla sorters filmer(OBS! Jag kan inte se skräckfilmer)men jag gillar väl mest romantiska komedier. Så jag tänkte ge er 3 film tips för er som inte har något att göra på höstlovet:
 
The Hunger Games(Hungerspelen)
Jag tror att många av er har sett Hungerspelen, eller läst böckerna. Men den är ju så sjuukt bra! 
 
Beskrivning:
I en dystopisk framtid har den totalitära nationen Panem delats upp i 12 distrikt och huvudstaden. Varje år väljs två unga representanter från varje distrikt ut genom lottning för att delta i The Hunger Games(Hungerspelen). Dels för underhållning, och dels det brutala straffet för en tidigare uppror. TV-showen sänds över hela Panem. De 24 deltagarna tvingas att eliminera sina konkurrenter, medan medborgarna i Panem är skyldiga att titta på. När 16-åriga Katniss unga syster, Prim, väljs som distrikt 12 kvinnliga företrädare, tar Katniss hennes plats. Hon och hennes manliga motspelare Peeta, kämpar mot större, starkare representanter, varav några har tränat för detta hela sitt liv.
 
 
 

The Devil Wears Prada(Djävulen Bär Prada) 
Djävulen bär Prada har varit min fovoritfilm, typ ALLTID. Den har allt.
 
Beskrivning:
Filmens huvudperson Andy, vill bli journalist och får jobb som den berömda Runway-redaktören Miranda Priestlys assistent. Snabbt upptäcker hon att hennes chef är rena djävulen och att hon dessutom inte alls passar in bland de andra på redaktionen eftersom hon inte intresserar sig för mode så värst mycket. Men beslutar sig för att fortsätta med tanke på hur många dörrar det öppnar att vara Miranda Prieslys assistent. Med lite hjälp av designern Nigel skapar hon en ny klädstil, och imponerar till och med en liten smula på chefen...
 
 
 
 This Means War
Jag såg This Means War på planet hem från New York i somras. Sjukt rolig, romantisk och typ.. spionig film??
Nej, men den är såå bra!!
 
Beskrivning:
FDR och Tuck faller båda för den ljuva och charmiga Lauren. Medan hon försöker välja mellan dem - med hjälp av fräcka kompisen Trish - startar FDR och Tuck ett episkt krig i kampen om Lauren. Deras färdigheter inom övervakning, samt diverse högteknologiska prylar kommer väl till pass. Må bäste spion vinna!
 

Postat av: lollo

När kommer du hem??

Svar: Kommer hem på söndag :)
Mira

2012-10-31 @ 21:56:23
URL: http://lolloew.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback